maanantai 28. syyskuuta 2015

Ravintovalmennus

Kuten aiemmin mainitsin, niin olen elokuun lopussa aloittanut Ravintovalmentajan kurssin. Kouluttaja on Trainer4you ja käyn kurssia Turussa, mutta niitä järjestetään ympäri Suomen maata. Täytyy sanoa, että suosittelen lämpimästi kaikille. Siellä saa valtavasti tietoa ravinnosta, laihduttamisesta, kiinteytymisestä jne. Sopii ihan kaikille joita aihe kiinnostaa, mutta minä aion alkaa tehdä valmennusta ihan työkseni. Tuntuu, että mulla olis annettavaa muillekin painonsa kanssa kamppaileville tai elämäntapamuutosta kaipaaville, vaikka olenkin niin laiska tässä blogin kirjoittamisessa. :) Täytyy kyllä hattua nostaa niille, joilla on päivittäin jotain järkevää sanottavaa. Noh, minä huomasin jo kouluaikoina, ettei kirjoittaminen ole minun vahvin lajini.

Anyway...kurssia käydään neljänä viikonloppuna, yks viikonloppu kerran kuussa, joten neljässä kuukaudessa valmistuu ja vois laittaa yrityksen pystyyn! Ja todennäköisesti kysyntää on ja paljon. Ainakin kun minä olen asiasta jollekin maininnut, niin heti kuulee, että "mäkin tarttisin valmennusta". Kurssilla aloitetaan myös harjoitusasiakkuus, jota sitten raportoidaan. Samoin käydään ihan läpi sitä miten sitä tehdään yrittäjänä. Odotan innolla, kun itsellä ei ole yrittäjätaustaa, vaikka yrittäjäkurssin olen käynyt, mutta se käytäntö on vielä ihan hepreaa mulle. Kai sitä oppii vaan tekemällä.

Painonpudotus on mulla siinä vaiheessa, että paino jumittaa aika tiukkaan siinä 108 kg:n paikkeilla, mutta peilistä huomaan, että on lähtenyt jotain ja vaatteista myös. Liikunta on aika vähäistä, välillä tsemppaan itseäni, että lähtisin liikkeelle tai jumppaisin kotona. Enemmän olen alkanut opettelemaan noita juttuja mitä kurssilla olen oppinut ravinnosta ja yritän tehdä niin kuin itsekin sitten opetan. Huomannut olen kyllä, että paljon mulla on ollut vääriä käsityksiä. Media suoltaa tietoa niin paljon, että on vaikeaa tietää, mikä on totta. Usein näiden käsitysten takana voi olla ihminen, jolla ei ole mitään ravintopuolen koulutusta. Tuolla kurssilla opimme jo ekan viikonlopun aikana enemmän kuin lääkärit oppivat koulutuksensa aikana ravinnosta. Ja sitten he määrää vain ihmisille lääkkeitä, kun asia voisi korjaantua oikealla ravinnollakin.

Kurssista on puolet käyty ja odotan innolla seuraavia kahta viikonloppua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)